Ważny jest wybór produktu. Specjaliści z firmy Bautech do tego typu zastosowań rekomendują utwardzane powierzchniowo monolityczne posadzki betonowe (DST System). Inwestorzy, którzy zamierzają podłogę narażać na wyjątkowo trudne warunki eksploatacji, np. samodzielnie remontują auta lub garażują ciężkie pojazdy dostawcze, mogą również zastosować droższe, ale wyjątkowo trwałe posadzki wykończone powłoką SL System z żywic epoksydowych, albo żywicę zasypaną kruszywem.
Uniwersalny beton
Prawidłowo wykonane posadzki betonowe odporne są na działanie olejów i smarów, odporne są też na pylenie oraz ścieranie, dodatkowe pozostawiają dość duże pole do kreacji indywidualnych efektów. Bautech DST System można barwić i malować, a powierzchnię zacierać na ostro, szlifować lub polerować. W zależności od oczekiwanej klasy ścieralności można wybierać wśród czterech produktów do utwardzania betonowej płaszczyzny: (Multitop, Multitop Enduro, Bautop Enduro, Extratop Enduro). W doborze odpowiedniego rozwiązania pomogą doradcy techniczni Bautech. Z takim zapytaniem można zgłosić się również do autoryzowanych wykonawców firmy.
Gotowe na wyzwania
O wyjątkowej wytrzymałości posadzek wykonanych z żywic i przydatności ich do stosowania w garażach świadczyć mogą chociażby obiekty referencyjne, w których zostały zastosowane. Podłogę w łódzkim hangarze Wojskowych Zakładów Lotniczych i w autoryzowanej stacji obsługi samochodów Toyota w Lubinie wykończono żywicą epoksydową. W celu zwiększania antypoślizgowości warstwę ostateczną podłogi może stanowić kruszywo (im jest grubsze tym powierzchnia bardziej szorstka). Już niewielka grubość warstwy epoksydowej SL System (1,5 mm) zapewnia ponad przeciętne parametry użytkowe.
Posadzki betonowe oraz te wykończone żywicami to bardzo dobra alternatywa dla powierzchni pokrytych wysokogatunkowym gresem. Brak spoin fugowych sprawia, że powierzchnia jest jednorodna, a tym samym podłoga w garażu łatwa do czyszczenia i konserwacji.